یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
کد خبر: 12702 |
تاریخ انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۳۹ | ارسال توسط :
209 بازدید
۰
9
ارسال به دوستان

با توجه به نقش بسیار مهم نماد و الگوها در تغییر نگرش‌ها و باورها و شخصیت افراد بیشترین استفاده از عواطف و احساسات کودکان برای نفوذ در افکار و اندیشه‌های آنها صورت می‌گیرد و الگوهای حیوان نما به ظاهر جذاب، می تواند به تدریج جایگزین نمادهای ارزشی کودک و جامعه شود و ظهور انسان حیوان نما را درون جامعه رواج دهد.

به گزارش ره آورد اخبار، اگر شما هم از طرفداران نقاشی روی صورت کودکان باشید در مراسم و جشن های خیابانی مختلف این صحنه ها را  تجربه کرده اید که در بیشتر این جشن ها کودکان مهمانان ویژه آن هستند مثل مناسبت های ملی، جشن میلاد ائمه اطهار و اعیاد مذهبی همچون عید غدیر و ۲۲ بهمن، یکی از بهترین تفریح های سالم، ایده های جذاب و سرگرم کننده برای کودکان دراین مراسم ها نقاشی روی صورت آنهاست، اما این روی مثبت سکه ی استفاده از نقاشی است.

بی تردید کودکان از این نوع جشن و نقاشی لذت می‌برند و خاطره ای ماندگار را در روح و ذهن خود ثبت می کنند و قسمتی از این خاطره شیرین و مانا مربوط به نقاشی روی صورت شان است.

علاقه کودکان به حیوانات نباید نادیده گرفته شود و اشکال حیوانات از این ایده های نقاشی است و بیشتر سعی می شود کودکان را به شکل حیوانات دوست داشتنی مثل جوجه، گربه، خرگوش، پروانه و یا شخصیت های معروف کارتونی ها درآورند.

با توجه به اینکه کشیدن نقاشی روی صورت کودکان نیازمند کسب اجازه والدین و جلب رضایت کودکان است آنچه معمولا مورد غفلت قرار می گیرد توجه به مفاهیم و معانی خاص اشکال و طرح های گریم صورت کودکان است که روی دیگر سکه استفاده از طرح های حیوانات درنده، وحشی و نماد و اسطوره های سیاه  غربی است.

در این حرکت شاد و جذاب، کودکان در نقش و ظاهر یک حیوان آنچنان غرق در لذت و شادی  می شوند که شاید کمتر فرصت پیش بیاید تا والدین دقت کنند کودکانشان به چه حیوانی شبیه شده است و اطرافیان با دیدن صورت او چه چیزی در ذهنشان تداعی می شود؟!

گاهی وقت ها مرز میان شادی و شخصیت شکسته می شود و والدین و کودکان درعین غفلت از اینکه اشکال و الگوهای حیوان نما صورت یک کودک انعکاسی ازدنیای غیرانسانی به او می دهد و ترسیم نقاب حیوانات وحشی مانند شیر، ببر، سگ، پلنگ و… گاهی نمادی از پرخاشگری، خشونت وافسارگسیختگی است، با شادی و رضایت از این نقاشی ها به کودکان بازخورد مثبت نشان می دهند غافل از اینکه بدون درک و تحلیل مفهوم نقاشی روی صورت کودک، او را به سمت دوری از جایگاه انسانیت که اشرف مخلوقات است، سوق می دهند و سبک زندگی آینده او را خدشه دار می نمایند.

اگرچه شادی و گریم صورت کودکان بسیار شاد و جذاب است اما به باور کارشناسان و روان شناسان تغییر افکار و اندیشه کودکان در این میان دور از ذهن نیست و بستر این تغییر می تواند به وسیله نقاشی ایجاد ‌شود، چراکه شخصیت و سبک زندگی هر فردی از کودکی آغاز می شود و روح کودکان مانند زمینی آماده پذیرش بذرهاست و هر آنچه در کودکی بیآموزد در درونش نهادینه می شود.

با توجه به نقش بسیار مهم نماد و الگوها در تغییر نگرش‌ها و باورها و شخصیت افراد بیشترین استفاده از عواطف و احساسات کودکان برای نفوذ در افکار و اندیشه‌های آنها صورت می‌گیرد و الگوهای حیوان نما به ظاهر جذاب، می تواند به تدریج جایگزین نمادهای ارزشی کودک و جامعه شود و ظهور انسان حیوان نما را درون جامعه رواج دهد.

جدای از اینکه کشیدن نقش حیوانات وحشی روی صورت کودکان درمقایسه با شخصیت انسانی، پاک و سفید آنها  تأثیر بدی روی روان و ذهن ناهشیار کودک و اطرافیان می گذارد می تواند به چند طریقِ بنیادین  نیز بر فهم کودک از روابط انسان و اجتماع  و زندگی آینده او تاثیر بگذارد.

یک نقشی که این نقاشی های جذاب تاریک بر فهم کودک از روابط انسان و حیوان و اجتماع ایفا می‌کند ناظر بر ارزش‌هاست ودیگری تأثیرش بر اَعمال و رفتار و سبک زندگی است.

بدانیم و به هوش باشیم که کودکان ازهر آنچه می بینند و با عواطف و احساسات درک می کنند، مفهوم می‌گیرند و از رهگذر این مفاهیم گرفته شده، گرایشات‌ و تمایلات‌ زندگی آینده خود را رقم می زنند.

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 12702 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید