پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 13393 |
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹ | ارسال توسط :
1188 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان

وزیر کشور با اشاره به افتتاح پروژه بن- بروجن گفت: در پروژه بن بروجن انتقال ۳۰ میلیون متر مکعب افق ۱۴۲۵ است، اکنون ۱۷ تا ۱۸ میلیون متر مکعب آب از طریق این تونل به بروجن انتقال می‌یابد، این آب نیز پیش از این از محل دیگری برداشت می‌شده و اکنون محل برداشت جابه‌جا شده است.

ره آورد اخبار: احمد وحیدی، وزیر کشور در نشست بررسی مسائل حوضه آبریز زاینده‌رود  در اصفهان برگزار شد، گفت: مسائل آب اصفهان جزو مسائل بسیار مهمی است که دائما در مرکز مورد توجه است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه بن- بروجن خاطرنشان کرد: اضافه برداشت خلاف قانون در بالادست یک موضوع و مجوز برای اضافه برداشت موضوع دیگری است، در این راستا چنین مجوزی به کسی داده نشده است.

وزیر کشور ادامه داد: در پروژه بن بروجن انتقال ۳۰ میلیون متر مکعب افق ۱۴۲۵ است، اکنون ۱۷ تا ۱۸ میلیون متر مکعب آب از طریق این تونل به بروجن انتقال می‌یابد، این آب نیز پیش از این از محل دیگری برداشت می‌شده و اکنون محل برداشت جابه‌جا شده است.

وی تصریح کرد: تیم مشخصی از استان اصفهان از طرح بن بروجن بازدید کنند تا واقعیت‌های این طرح را آنگونه که هست درک کنند.

وحیدی خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند آب از این طرح برای فولاد مصرف می‌شود اشتباه است.

وی ادامه داد: جز تلاش برای مردم وظیفه‌ای نداریم، درخصوص استان اصفهان نیز مکرراً می‌گوییم که مسائل این استان باتوجه به اینکه اصفهان مهد تمدن و افتخار کشور است در اولویت قرار دارند.

وزیر کشور عنوان کرد: تلاش وزارت نیرو تأمین آب برای کشت پاییزه کشاورزان اصفهان بوده است، امسال این نگرانی رفع و آب کشت پاییزه کشاورزان تأمین شد، در این راستا پمپاژ آب از کوهرنگ۳ با فوریت انجام خواهد شد، در طرح خرسان نیز چند صد فرد و دستگاه مشغول کار هستند و در این راستا کار با فوریت در حال انجام است.

وی ادامه داد: برای پروژه بهشت‌آباد با مشکل محیط زیستی مواجه هستیم اما در وزارت نیرو این عزم وجود دارد تا این پروژه اجرایی شود. بر همین اساس ضرورت دارد محیط زیست مجددا این طرح را بررسی کند تا راه حلی برای این مسئله تدبیر شود.

وزیر کشور ادامه داد: در سد خرسان منابع مالی خوبی تأمین و پیش‌بینی شده است. ما مشکل بزرگ آب را در سطح کشور داریم و در بسیاری از شهرها مشکلات آب شرب وجود دارد. پمپاژ کوهرنگ۳ حتماً انجام خواهد شد، پروژه خرسان نیز با سرعت دنبال شده و براساس اعلام مسئول پروژه تا پایان ۱۴۰۴ این سد راه‌اندازی خواهد شد.

گفتنی است در این نشست که با حضور وزیر نیرو، معاونین، استاندار اصفهان، معاونین استانداری، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صاحب‌نظران و نمایندگان صنف کشاورزان استان، به میزبانی استانداری اصفهان  برگزار  شد و بیش از ۵ ساعت به طول انجامید نظرات نمایندگان صنف کشاورزان، صاحب‌نظران و اساتید استان اصفهان در خصوص مسائل حوضه آبریز زاینده‌رود بیان و مطالبه گری شد.

پایان پیام/

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13393 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید