پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 13503 |
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ | ارسال توسط :
369 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: فناوری در هیچ کجا آشیانه‌ای بهتر از شرکت‌های فناور پیشرو ندارد و تمام شرکت‌هایی که در رویداد نکست شرکت کرده‌اند، شرکت‌های تراز فناور دانش‌بنیان هستند.

ره آورد اخبار: روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در آیین اعطای جایزه ملی فناوری نکست در هتل عباسی اصفهان اظهار کرد: اصفهان برای ما خانه امید است و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز یکی از پرافتخارترین مجموعه‌های علمی و فناوری کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر امروز شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور مشغول به فعالیت هستند، به واسطه اقداماتی است که بیست سال پیش انجام شده‌اند. بنابر‌این لازم است امروز نیز زیرساخت‌هایی ایجاد شود که بسترساز توسعه فناوری در سال‌های آینده باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با اشاره به اهمیت توسعه فناوری گفت: ما در معاونت علمی با یک پارادایم فکری طراحی شده حرکت می‌کنیم. در تمام دنیا فناوری در سه آشیانه رشد می‌کند. یک آشیانه، دانشگاه است که فناوری از آن استخراج می‌شود. برنامه‌هایی که معاونت علمی با دانشگاه‌ها پیش می‌برد، ابزار توسعه فناوری در کنام دانشگاه‌ها هستند.

وی ادامه داد: کنام و آشیانه دیگر، آزمایشگاه‌های ملی (national lab) است که در دنیا مراکز ملی فناوری هستند و در برنامه هفتم توسعه شش مورد از آن‌ها مصوب شده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور افزود: ما نیاز داریم که مراکز بزرگ فاخر با زیرساخت‌های عظیم داشته باشیم که محل آفرینش و تولید فناوری باشد. این برنامه دوم معاونت علمی است. امیدوار هستیم تا دو سال آینده چهار مرکز آفرینش و فناوری در کشور ایجاد شود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: آشیان سوم که از همه مهم‌تر است، شرکت‌های توسعه یافته این عرصه هستند. ما معتقد هستیم که فناوری در هیچ کجا آشیانه‌ای بهتر از شرکت‌های فناور پیشرو ندارد و تمام شرکت‌هایی که در رویداد نکست شرکت کرده‌اند، شرکت‌های تراز فناور دانش‌بنیان هستند.

پایان پیام/

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13503 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید