پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 13558 |
تاریخ انتشار : ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱ | ارسال توسط :
239 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان

استاندار اصفهان رسانه را جز مهم حکمرانی فرهنگی برشمرد و گفت: امروز مهم‌ترین ابزار تبیین تلاش‌های انجام شده در دولت سیزدهم، رسانه است و بیان خدمات بیش از چهل سال نظام جمهوری اسلامی می‌تواند شیرینی انقلاب را به مردم بچشاند.

ره آورد اخبار: سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اصفهان گفت: اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد گردشگری دو راهبرد استان برای توسعه هستند، از این رو در برابر گسترش بی رویه صنایع و ایجاد صنایع آب‌بر جدید ایستادگی کرده‌ایم زیرا معتقد هستیم اصفهان دیگر نمی‌تواند بار مضاعفی از آلودگی هوا را تحمل کند و اولویت استان در تأمین آب مصرفی، آب آشامیدنی مردم است.

وی در خصوص تأمین مسکن خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر استان، گفت: ر اصفهان برای تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن مورد دچار مشکل بودیم زیرا پایه اصلی مسکن‌های حمایتی تأمین زمین است، اخیراً موضوع زمین در شهرستان و شهر اصفهان حل شده است و منطقه ۸۰۰ هکتاری برای این موضوع انتخاب و بخشی از کار جلسات و کارگروه‌های مرتبط نیز برگزار شده است با اختصاص این زمین می‌توانیم تأمین مسکن خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر استان را نیز دنبال کنیم.

مرتضوی در خصوص ساماندهی اتباع خارجی، گفت: اتباع خارجی از طرفی فرصت و از طرف دیگر می‌توانند تهدید محسوب شوند.
وی ادامه داد: اگر اتباع با برنامه‌ریزی و مدیریت هماهنگ در راستای نیاز کشورها ساماندهی شوند فرصت هستند و اگر خارج از این ضوابط باشند تهدید محسوب می‌شوند.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه بایستی نگاه عالمانه‌ای به حضور اتباع داشته باشیم، بیان کرد: استان اصفهان به مدت ۹ ماه رتبه نخست عملکرد و ساماندهی اتباع در کشور را داشت و این ساماندهی همچنان ادامه خواهد داشت.

مرتضوی افزود: این جایگاه در حوزه‌های دیگر صنعت، هنر، ورزش و … نیز محقق شده است اما در حال حاضر هجمه رسانه‌ای دشمن به حدی زیاد است که پیشرفت‌های کشورما برای مردم قابل باور نیست.

وی اظهار کرد: کشوری که ۴۰ سال تحت تحریم بود تا نتواند نیازهای خود را برآورده کند امروز نیز برای دیده نشدن محصولاتش در دنیا تحریم است.

وی با تاکید بر اینکه در پروژه تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان، تمامی پیوست‌های محیط زیست اعمال می شود اظهار  داشت: از ابتدا توجه داشتیم که در تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان، تمامی پیوست‌های محیط زیست در توافق با مسئولان ارشد استان هرمزگان لحاظ شود که تاکنون بر همین مبنا عمل کرده‌ایم.

مرتضوی ادامه داد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، احداث شهرک فرآوری مواد معدنی از شورابه‌های ناشی از آب شیرین کن‌ها در شهرستان سیریک برنامه‌ریزی شده است و هیچ شورابه‌ای به آب دریا نفوذ نخواهد کرد و در فرآورده‌های ثانوی به برخی فلزات خاص تبدیل خواهد شد.

استاندار اصفهان بیان کرد: مشکلات زیست محیطی نه تنها در اصفهان بلکه در تمامی کشور برای ما دغدغه است و راضی به آسیب رسیدن به محیط زیست در هیچ منطقه از ایران اسلامی عزیز نیستیم و با اجرای پروژه اصفهان هیچ‌گونه خطری برای محیط زیست منطقه ایجاد نخواهد شد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: از طرفی ظرفیت‌های اقتصادی جدیدی در شهرستان سیریک ایجاد می‌شود زیرا به دنبال ایجاد شهرک فرآوری مواد معدنی در این شهرستان هستیم.

استاندار اصفهان گفت: در پروژه تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان روزانه ۴۰۰ تریلی به طور متوسط حمل لوله به محل این پروژه را انجام می‌دهند، یکهزار و ۳۰۰ جوشکار در این پروژه مشغول به فعالیت و در جبهه‌های متعددی پیمانکاران فعال هستند.

وی ادامه داد: تا قبل از شروع پروژه تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان، رکورد اجرای انتقال ۱/۹ کیلومتر در روز بوده است که اکنون رکورد ۵ کیلومتر را نیز زده‌ایم.

مرتضوی در خصوص فرونشست اصفهان نیز عنوان کرد: عامل اصلی فرونشست، کاهش آبخوان در استان اصفهان است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه حوضه آبریز زاینده‌رود با کسری آبخوان قابل توجهی مواجه است، گفت: در این خصوص گام اول این است که روند کاهش این ذخیره را در آبخوان متوقف کنیم و در گام دوم شیب را به سمت احیای آبخوان حرکت دهیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: در این دو گام به صورت همزمان ۲۵ برنامه با پنج محور تعریف کرده‌ایم و تمام قد استان برای اجرای پروژه‌های تأمین آب استان ایستاده است.

وی گفت: یکی از مسائل اصلی استان اصفهان آلودگی هوا است و همه ما بر این موضوع اذعان داریم، با توجه به شرایط خاص استان مسئولین سطح ملی نیز به مسائل حوزه آلودگی هوای اصفهان ورود کرده‌اند.

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13558 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید