ره آورد اخبار:  محمد قندهاری، دبیر اجرایی سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در جمع خبرنگاران گفت: بر مبنای ضرورت تحقق اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران که زمینه‌ساز حرکت نظام آموزشی به سوی پرورش انسان خلیفه الله است و بر مبنای سند تحول بنیادین و ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت، ضرورت فراهم نمودن ساز و کار و مقدمات ایجاد نگرش کارآفرینی با تاکید بر ۵ رکن اساسی یعنی «دانش آموز، معلم، محتوا، اولیا و ارزش های محوری جامعه»  سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: تاسیس مدارس کارآفرین در اصفهان از سال‌ها قبل شکل گرفته  و سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین  روز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح در اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار می‌شود.

قندهاری ادامه داد: تربیت نیروی انسانی خلاق، متخصص، کارآفرین، مسئولیت پذیر، آینده نگر، فعال و نوآور از اهداف این مدرسه است.

مجتبی ملااحمدی، رئیس سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با بیان اینکه در سالهای ۹۷ و ۹۸ اولین و دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در اصفهان برگزار شد و سومین دوره آن پنجشنبه در اصفهان برگزار می‌شود اظهار  داشت: ایجاد پیوند موثر با صنعت، نگاه تخصصی به همه دوره‌های تحصیلی، بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های آموزشی برای ارتقای کیفیت مدارس و ارتقای جایگاه اثربخشی مشارکت،
پاسخ به نیازها و علایق دانش آموزان از اهداف این کنفرانس است.

وی آموزش کار گروهی و احساس مسؤولیت و مسؤولیت پذیری و افزایش قدرت خطرپذیری در دانش‌آموزان را از آموزش‌هایی دانست که در این مدارس به آنها توجه می‌شود.

ملااحمدی با اشاره به اینکه این موضوع مهم که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن توجه شده است تاکنون مغفول مانده اظهار داشت: در کشور ایران فقط مباحث آموزشی و علوم آموزش داده می‌شود و مدیریت اقتصادی و افزایش قدرت تصمیم‌گیری در مدارس کارآفرینی آموزش داده می‌شود.

وی با تاکید بر این کارآفرینی با مهارت آموزی متفاوت است تصریح کرد: آموزش مؤلفه‌های کارآفرینی نه مهارت کارآموزی از اصول این مدارس است و حلقه مفقوده دانش‌آموزان امروز اعتماد و اعتمادسازی است که در این مدارس آموزش داده می‌شود.

رئیس سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین بر تجاری‌سازی در این مدارس تاکید و تصریح کرد: آموزش کارآفرینی به‌ عنوان یکی از ابزارهای مؤثر تکثیر تعداد کارآفرینان و توسعه کارآفرینی اجرایی و عملی ترین استراتژی برون رفت از بن بست ها و مشکلات اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب می شود.

وی اظهار داشت: در واقع آموزش کارآفرینی در مقاطع اولیه تحصیلی عامل اصلی ایجاد روحیه و نگرش کارآفرینی در افراد در بزرگسالی است، که  سرانجام با توسعه توانمندی‌های فرد در زمینه کسب و کار نمود پیدا می کند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به تمام شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: محور اصلی در این مدارس علاوه بر ۵ ساحت دیگر نگرش به کارآفرینی و مهارت‌های پایه کارآفرینی و کنش شغلی است.

ملااحمدی آشنایی، منش و کنش نسبت به کارآفرینی در این مدارس مورد توجه برشمرد و گفت: رصد و نظارت بالینی با رویکرد توان‌افزا روزانه برای دانش‌آموزان این مدارس انجام می‌شود.

وی افزود: ما مدرسه داری نمی‌کنیم که سود و درآمد کسب کنیم بلکه می‌خواهیم اندیشه کارآفرینی را ترویج دهیم و آمادگی داریم مسیر حرکت کارآفرینی را در اختیار ساید مدارس قرار دهیم.

سومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با هدف ترویج و توسعه نگرش کارآفرینی در نظام آموزشی کشور با همراهی و مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهق(اصفهان) و با همکاری دانشگاه ها و نهادهای علمی و آموزشی معتبر در سراسر کشور با عنوان «مدارس کارآفرین: بایسته ها و نبایسته ها» ۱۱ آبان ۱۴۰۲ در اصفهان برگزار می‌شود.

پایان پیام/

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *