دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-16
کد خبر: 12903 |
تاریخ انتشار : ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹ | ارسال توسط :
60 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان

استاندار اصفهان گفت: جایزه مصطفی(ص) با زیست بوم استان اصفهان تطابق دارد و ضمیمه شدن ظرفیت‌های مختلف فرهنگ، هنر، دانش‌آموزی، کشاورزی و صنعت می‌تواند فرصت ویژه‌ای برای اصفهان رقم بزند.

ره آورد اخبار: سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان درنشست قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان اصفهان در خصوص میزبانی اصفهان از رویداد بین‌المللی جایزه مصطفی(ص) گفت: سهم اصفهان در جایگاه و نقش نبی مکرم اسلام(ص) باید ادا می‌شد، همچنین فرصت‌هایی که پیرامون جایزه مصطفی(ص) می‌تواند برای کشور ما در جهان اسلام  وجود داشته باشد مد نظر قرار گرفت تا در راستای میزبانی اصفهان در جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) پیش قدم شویم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به پیشینه‌های هویتی که در استان اصفهان وجود دارد و مسیر پیش روی استان از لحاظ سند آمایش (توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه گردشگری) تلاش کردیم تا برنامه‌ریزی‌های استان بر همین مبنا انجام شود.

وی ادامه داد: جایزه مصطفی(ص) با کلیت زیست بوم استان اصفهان (امروز و آینده) تطابق دارد و مردم مؤمن و مکتبی اصفهان انتظار دارند که این استان میزبان چنین رویدادهای بین‌المللی باشد.

مرتضوی گفت: هدف این نیست جایزه مصطفی(ص)  تنها یک دوره در اصفهان برگزار شود بلکه این رویداد تجربه‌ای برای میزبانی‌های بعدی استان اصفهان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حضور بیش از ۱۰۰ دانشمند برتر جهان اسلام در استان اصفهان و اعطای جایزه مصطفی و ضمیمه شدن ظرفیت‌های مختلف از جمله (فرهنگ، هنر، دانش‌آموزی، کشاورزی، صنعت و …) می‌تواند فرصت ویژه‌ای را برای اصفهان رقم بزند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: از این رو با نگاهی پایدار مقرر شد این مجموعه در استان شکل بگیرد و با نگاه بلندمدت به جایزه مصطفی(ص) به این امر ورود کنیم.

جایزه مصطفی(ص) در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته و زمینه‌سازی همکاری و توسعه علمی و فناوری در جهان، جایزه مصطفی(ص) به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان در سال ۱۳۹۱ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. این جایزه که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.

سومین دوره جایزه مصطفی(ص) در تالار وحدت تهران، با حضور بیش از ۱۰۰ شخصیت برجسته علمی و مدیریتی جهان اسلام از ۳۰ کشور خارجی از ۱۷ الی ۲۱ آبان­ماه ۱۳۹۸ برگزار شد. انتهای پیام/

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 12903 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید