پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 12979 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱ | ارسال توسط :
71 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان

مخابرات اصفهان با وجود فروش دارایی‌هایش به بهانه پرداخت معوقات بازنشستگان هنوز نتوانسته است مطالبات آن‌ها را اجرایی کند و بازنشستگان مخابرات اصفهان در دوشنبه های اعتراضی در چارچوب مطالبات صنفی خود خواستار اجرای آیین‌نامه مصوب سال ۱۳۸۹ شرکت مخابرات، برقراری مجدد بیمه تکمیلی و پرداخت مزایای رفاهی‌ هستند.

ره آورد اخبار: بازنشستگان مخابرات اصفهان در ماه‌های اخیر در دوشنبه های اعتراضی در چارچوب مطالبات صنفی خود خواستار اجرای آیین‌نامه مصوب سال ۱۳۸۹ شرکت مخابرات، برقراری مجدد بیمه تکمیلی و پرداخت مزایای رفاهی‌اند؛ مصوبه‌ای که ۱۳ سال است آن‌ها منتظر اجرایی شدن آن‌اند. چندین سال است که مطالبات رفاهی حقوق و دست آنها علی رغم حمایت‌های قانونی بالادستی به دلیل عدم تمکین مدیران و با بهانه نبود اعتبار و کمبود نقدینگی با بی‌عدالتی فاحشی مواجه شده است.

با وجود فروش دارایی‌های مخابرات اصفهان به بهانه پرداخت معوقات بازنشستگان مطالبات آن‌ها هنوز پرداخت نشده و بازنشستگان معترض خواستار اجرای کامل آئین‌نامه پرسنلی و استخدامی و همچنین رفع مشکلات بیمه  تکمیلی درمانی هستند.

مسئولان بارها وعده داده‌اند که مطالبات بازنشستگان شرکت مخابرات را پرداخت خواهند کرد. عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از این گفته بود که «بر اساس اعلام مدیران شرکت مخابرات ایران در ۱۱ استان نسبت به تسویه مطالبات بازنشستگان این شرکت اقدام شده است و متعهد شده‌اند در مابقی استان‌ها نیز این تسویه‌ها انجام شود». هرچند هنوز اظهارات او را بازنشستگان تایید نکرده‌اند و پرداخت تمامی مطالبات آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دوشنبه های اعتراضی در چارچوب مطالبات صنفی بازنشستگان مخابرات اصفهان

وعده و قول‌های‌های بی عمل مدیران موجب شده که تجمع صنفی دوشنبه‌های اعتراضی مخابرات اصفهان هر دوشنبه در محل ساختمان شماره ۲ در چهارباغ بالا انجام می شود.

آخرین تجمع بازنشستگان مخابرات در ماه جاری امروز ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ در محل چهارباغ بالا روبروی مخابرات منطقه اصفهان و همزمان با سراسر کشور برگزار شد و این در حالی است که مطالبات بازنشستگان همان درخواست های گذشته، مبنی بر اجرای مفاد آیین نامه(۲۴/۸۹) است و همچنان وصول این مطالبات به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است.

بازنشستگان مخابرات استان اصفهان در این تجمع از مخبر دزفولی(رئیس سابق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و معاون اول رییس جمهوری) خواستند آیین نامه استخدامی و پرسنلی مخابرات را به طور کامل اجرا کند.

گفتنی است سیدمصطفی سیدهاشمی، معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ذیل قرارداد واگذاری مخابرات به شرکت اعتماد مبین را به عنوان یکی از سهامداران این کنسرسیوم امَضاء کرده است. سیدهاشمی در تاریخ ۱۷ آذر ۹۸ به نمایندگی از سهامدار کنترلی مخابرات متعهد به اجرای کامل و بدون تنازل آیین نامه استخدامی و پرسنلی مصوب سال ۸۹ شرکت مخابرات ایران شده است.

سید مصطفی خشویی مدیر کانون بازنشستگان استان اصفهان و دبیر سابق کانون های بازنشستگان مخابرات کشور و معاون سابق توسعه و مهندسی مخابرات استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ره آورد اخبار با اشاره به  اینکه مخابرات در سال ۸۸ به بخش خصوصی و خصولتی واگذار شده گفت: شرکت اعتماد مبین دو سهام‌دارعمده دارد که ستاد فرمان حضرت امام  و تعاون سپاه هستند  و تعداد ممحدودی از کارکنان مخابرات نیز سهامدارخرد این شرکت می باشند.

این فعال صنفی مخابرات افزود: براساس آیین‌نامه‌ای که در ۱۶ آذر ۹۸  تصویب و صورت جلسه آن تنظیم شد و رییس هییت مدیره، مدیرعامل، اعضای هییت مدیره، معاون نیروی انسانی مخابرات و مدیر حقوقی شرکت مخابرات آن را امضا کردند ۵۵ درصد مبلغ حداقل حقوق کارگران تامین اجتماعی را باید به عنوان رفاهیات و بن خواروبار به شاغلان و بازنشستگان مخابرات پرداخت کنند. اما اتفاقی که در حال حاضر افتاده این است که از دی‌ماه سال گذشته این رفاهیات برای بازنشستگان قطع شده و هیچ پرداختی صورت نگرفته است  و پیگیری های فراوان هنوز تا این لحظه نتیجه‌‌ای نداده که علت آن را نبود نقدینگی اعلام می کنند و بدهی سال‌های قبل که قرار بود به صورت اقساط و با تامین بودجه انجام شود نیز به صورت پراکنده پرداخت شد ولی از دی‌ماه سال ۱۴۰۰ هیچ پرداختی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه مسئولان بالادستی اعلام می کنند شرکت مخابرات از سال ۹۵  ضررده بوده و حسابهای ساختگی ایجاد شده اضافه کرد: همراه اول از تلفن ثابت شرکت مخابرات جدا شد و حالا شرکت همراه همه مزایا را با حقوق‌های بالا پرداخت می‌کند.

خشوعی با اشاره به افزایش نرخ آبونمان تلفن‌های ثابت شهری از سال ۱۴۰۱ اذعان کرد: نصراله پژمان فر،  رییس کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از وزیر و مدیرعامل شرکت مخابرات خواست  بخشی از این افزایش آبونمان تلفن‌های ثابت به تامین معوقات بازنشستگان تعلق گیرد ولی تاکنون یک قران هم به بازنشستگان پرداخت نشده است.(اسناد و مدارک این گزارش تفضیلی موجود است)

فروش اموال و دارایی‌های غیرمولد مخابرات در استانها برای پرداخت دیون بازنشستگان

این فعال صنفی با اشاره به نامه دی ماه ۱۴۰۱ مبنی بر فروش اموال و دارایی‌های غیرمولد مخابرات در استانها برای پرداخت دیون بازنشستگان تا شهریور ۱۴۰۱ اظهار داشت: بخش‌هایی از این دارایی ها با قیمت ناچیز به خصولتی‌ها واگذار شده و به این ترتیب مبلغی جزیی نه بر اساس آیین نامه به بازنشستگان پرداخت شد که ما به آنهم معترض هستیم چون کامل پرداخت نشده است.

وی با اشاره به  برخورد امنیتی در چند مورد با تجمع صنفی اعتراضی بازنشستگان مخابرات اصفهان خاطرنشان کرد: در کل کشور ۵۰ هزار و در اصفهان ۲هزار و ۴۰۰ بازنشسته مخابرات داریم که در اصفهان نزدیک به ۴۵درصد آنها ایثارگر هستند و باوجود اعلام قبلی تجمع صنفی به نهادهای مربوطه بازهم گاهی شاهد برخورد امنیتی با این تجمع هستیم و مخابرات اصفهان با عکس گرفتن از تجمعات برخی از همکاران را به دادسرا و دادگاه معرفی کرده است.

خشویی با اشاره به اینکه میانگین دریافتی بازنشستگان ۹ میلیون تومان است متذکر شد: بیش از ۲ سال است که هزینه های درمان بیمه تکمیلی نیز پرداخت نشده و قراردادها با مراکز درمانی منعقد نشده و این درحالیست که سهم بیمه تکمیلی ازحقوق بازنشستگان کسر می شود و همکارانی داریم که ۱۵۰ میلیون تومان بابت هزینه درمان خود و خانواده از بیمه معلم طلبکار هستند ولی هنوز بیمه تکمیلی آنها پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها می‌گویند مخابرات طبق قرارداد پولی پرداخت نکرده و ما نمی‌توانیم خدمات ارائه دهیم و بازنشستگان همچنان از جیب خود هزینه‌های درمان را می‌پردازند گفت: اگر آیین نامه(۲۴/۸۹) برای امسال اجرا شود ماهیانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه می شود و ۳۸ هزار بازنشسته سال  ۱۳۸۵ به قبل حقوقشان پایین تر است و این مبلغ می‌تواند به حل مشکلات زندگی آنها کمک کند.

دبیر سابق انجمن کانون‌های کشور و مسئول کانون بازنشستگان مخابرات استان اصفهان گفت: بازنشستگان خواستار اجرایی شدن قول‌های مسئولان این شرکت برای پرداخت مزایای سه ماه آخر سال ۱۴۰۰ هستند و براساس آیین نامه، مزایا و ۱۱ ماه بیمه تکمیلی بازنشستگان پرداخت نشده است.

این داستان پرماجرا بارها به گوش مسئولان استانی و کشوری رسیده است و مکاتبات قانونی و پیگیری‌های مجدانه آن نیز انجام شده، حال برای چندمین بار منتظر پاسخگویی و اقدام مسئولان مربوطه هستیم.

انتهای پیام/

 

 

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 12979 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید