پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 13163 |
تاریخ انتشار : ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴ | ارسال توسط :
35 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان

استاندار اصفهان گفت: در استان اصفهان در امتداد رویکرد دولت تلاش مضاعفی انجام شده تا در حوزه‌های مختلف سیاسی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی  شاهد جهش‌های بزرگ توسعه پایدار باشیم.

ره آورد اخبار: سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین بزرگداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ویادواره ۱۰۰۰ شهید کارمند استان با اشاره به شرایط دولت در ابتدای فعالیت، بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم در کشور و استان را برشمرد.

استاندار اصفهان عنوان کرد:  اکنون اگر از فردی در حوزه روابط خارجه سوال شود، اذعان می‌کند مسیری که دولت در این حوزه طی کرد، عزتمندانه و کاملا مؤثر است و دستاوردهای آن در قالب آزاد شدن بخشی از ثروت ملت که در بعضی از کشورها محدود شده بود و حضور در معاهدات بین‌المللی، رفت‌وآمد هیئت‌های سیاسی، اقتصادی به کشور، انعقاد اسناد همکاری متعدد هویدا است.
مرتضوی خاطرنشان کرد: در امور داخلی کشور نیز با اولویت قراردادن طرح‌های نیمه‌تمام و تلاش و کوشش شبانه روزی بسیاری از زیرساخت‌های موجود در کشور که بهره‌برداری از آنها معطل مانده بود تکامل یافت.
وی یادآور شد: در حوزه اقتصادی نیز حرکت‌های بزرگی آغاز شده است، در این راستا می‌توانیم به همت کشور برای بازگرداندن واحد‌های راکد و غیرفعال به چرخه فعالیت و جهت گیری برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری در کشور اشاره کنیم.
مرتضوی با اشاره به رویکرد مدیریت استان در ادامه روند فعالیت سیزدهم، گفت: در استان اصفهان نیز در امتداد رویکرد دولت تلاش مضاعفی انجام شد تا در حوزه‌های مختلف سیاسی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی  شاهد جهش‌های بزرگ باشیم.
وی تشریح کرد: افزایش ۵۶ درصدی صادرات و رشد ۷ برابری درآمدهای صادراتی استان یکی از نتایج همین رویکرد خدمت رسان است.
استاندار اصفهان متذکر شد: آغاز عملیات اجرایی و راه‌اندازی نخستین کارخانه نوآوری و هوشمند اصفهان، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، رشد ۲۱ درصدی تاسیس واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان از ثمرات نگاه ویژه استان به رشد و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است.

مرتضوی گفت: ارتقاء ۱۷ درصدی شاخص گردشگری داخلی و ۲۸۹ درصدی گردشگری خارجی از نتایج حرکت‌های بزرگ استان در جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری است.
وی خاطرنشان کرد: اصفهان در موضوع احیای واحد‌های تولیدی راکد با فعال کردن ۴۳۲ واحد راکد و غیرفعال رتبه نخست کشور را در احیای این واحدها به خود اختصاص داده است همچنین در افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی نیز رتبه نخست کشور را کسب کرد.
مرتضوی افزود: اصفهان در موضوع اشتغال واحد‌های تولیدی احیا شده در کشور رتبه نخست کشور را کسب کرده و همه این موارد گویای تغییر نگاه و رویکرد دولت و تلاش شبانه روزی خادمان مردم است.
وی اظهار کرد: تعیین تکلیف کارخانه ریسباف به موزه ملی اصفهان باعث شد آرزوی چند دهه مردم استان برآورده شد.
استاندار اصفهان عنوان کرد: آبرسانی پایدار به ۹۷ روستای استان از دیگر تلاش‌های خادمان مردم است در موضوع مقاوم سازی منازل روستایی حدود ۹ هزار واحد روستایی در دو سال گذشته مقاوم سازی شده و طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای کاشان، شهرضا و خمینی شهر پس از چند دهه به اتمام رسید.
مرتضوی گفت: فراهم کردن بالغ بر ۱۱۰ ماشین آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری‌ها و روستاهای استان و توزیع ۳۱۲ اتوبوس درون شهری از دیگر خدمات است.
وی ادامه داد: در حوزه مرمت بافت تاریخی نیز شاهد رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات این حوزه هستیم و در ایام پیش‌رو یکی از نیروگاه‌های بسیار بزرگ و پیشرفته کشور در اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید تا ۹۳۰ مگاوات برق به ظرفیت استان و کشور اضافه شود.
استاندار اصفهان گفت: این موارد نتیجه همکاری، همدلی، روحیه تعامل، مجاهدانه و اتکا به جمله «ما می‌توانیم» است و قطعا در ادامه مسیر نیز انتظار می‌رود همه خادمان مردم و نظام در حرکتی پرتلاش مسیری که آغاز کرده‌اند را به سمت تکامل ادامه دهند. پایان پیام/

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13163 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید