دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-16
کد خبر: 13175 |
تاریخ انتشار : ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳ | ارسال توسط :
49 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان

مدیرعامل پتروپالایش اصفهان گفت: هلدینگ پتروپالایش اصفهان بدون توجیه اقتصادی به هیچ پروژه‌ای ورود نمی‌کند و با توجه به بالا بودن قیمت عرضه سهام نفت سپاهان در بازار سرمایه فعلا برای خرید اقدامی نمی‌کنیم.

ره آورد اخبار: محسن قدیری مدیرعامل پتروپالایش اصفهان درخصوص  شفاف سازی مالی و درپی شایعات و ابهامات پیرامون خریدهای احتمالی هلدینگ پترو پالایش اصفهان در نشست خبری دراین خصوص اطلاع‌رسانی کرد و با اشاره به افق روشن و برتر آینده هلدینگ پتروپالایش اصفهان که موجب مباهات مردم خواهد شد خاطرنشان کرد: با توچه به اینکه عمر بهره‌برداری پروژه‌ها در ایران ۱۰ سال است طلسم بهره‌برداری پروژه‌ها در مدت زمان کوتاه شکسته شده و پروژه تصفیه نفت سفید با هدف جداسازی گوگرد از نفت سفید  ۸ ماهه راه اندازی می شود ، در زنجیره ارزش الکل های چرب نیز ورود می کنیم و نسل جدید شوینده‌ها در آینده نزدیک تقدیم کشور خواهد شد.

قدیری با تبیین اینکه آنچه که در دانشگاه  و مدیریت برآن تاکید می‌شود توجه به اولویت‌ها در صنعت است و پروژه های سودده و زودبازده و دارای بازگشت سرمایه مورد توجه است افزود: تمام ۴۵۰ پروژه صنعتی و ۶۰ پروژه هوش مصنوعی شرکت هلدینگ پتروپالایش اصفهان در این مسیر قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ده‌ها روش برای رسیدن به اینکه آیا طرحی توجیه اقتصادی دارد یا خیر وجود دارد افزود: هیچ پروژه‌ای در شرکت هلدینگ پتروپالایش اصفهان بدون توجیه اقتصادی وجود ندارد و به همین دلیل خطاهای کمی داریم تمام طرح‌ها و تصمیم‌گیریهای هیات مدیره بر اساس اصول علمی و مدیریت علمی و توجیه اقتصادی است که تحت نظر شرکت های الف کشوری صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با تاکید اهمیت و ضرورت سودده بودن اقدامات خاطرنشان کرد: تصمیم گیری اخیر مبنی بر انصراف از خرید سهام ارائه شده شرکت نفت سپاهان درهمین راستا بوده است و ما هر کاری را انجام می دهیم با پشتوانه فنی و علمی انجام می شود.

وی با بیان اینکیه دولتمردان وقت در سال ۱۳۸۶ به اشتباه شرکت نفت سپاهان که جز زنجیره ارزش هلدینگ پتروپالایش اصفهان بوده را فروختند و با توجه به اینکه هدف گذاری ما این است که در درازمدت به برترین شرکت‌های دنیا تبدیل شویم و با توچه به اینکه خوراک اولیه شرکت نفت سپاهان را هلدینگ پتروپالایش اصفهان تٱمین می کند با تاکید و نظر سهامداران عمده به سمت خرید نفت سپاهان سوق پیدا کردیم و با بررسی قیمت روز سهام این شرکت به دست آمد که با قیمت اعلام شده شرکت متفاوت بود بنابراین فعلا از خرید سهام شرکت نفت سپاهان منصرف شده‌ایم.

وی با تاکید دوباره مبنی بر اینکه علی رغم بررسی های انجام شده قیمت ارائه شده در بورس جذاب نبود و در جلسه هیات مدیره از خرید سهام شرکت نفت سپاهان منصرف شدیم تا در عرضه های بعدی با قیمت های متعادل تر و مطلوب تر ورود کنیم اضافه کرد: هنوز ۱/۱۷ از سهام این شرکت متعلق به شرکت پتروپالایش اصفهان است.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان تصریح کرد: شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا، متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری اهداف (صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت سابق)  ۳۳ درصد از شرکت نفت سپاهان (با نماد شسپا) را در بورس عرضه کرده است.

قدیری خطاب به سهامداران به آنان اطمینان داد: جایی که سودده نباشد و یا قیمت سهام برای خرید بالا باشد به هیچ عنوان ورود نخواهیم کرد و براساس کارشناسی‌های علمی که در شرکت پتروپالایش صورت می‌گیرد هیچ تبانی در زمینه خرید سهام وجود ندارد.

در تاریخ ۱۵ مرداد سال جاری، یک آگهی فروش سهام غیرکنترلی در وبسایت شرکت بورس تهران منتشر شده بود که طبق این آگهی شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا، متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری اهداف(صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت سابق) قصد دارد ۳۳ درصد از شرکت نفت سپاهان (با نماد شسپا) را با قیمت پایه ۲۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به فروش برساند.

پایان پیام/

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13175 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید