پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 13224 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷ | ارسال توسط :
158 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان

جامعه شیعه باید جامعه برادری، محبت و دست گیری از یکدیگر باشد و به تعبیر معصوم غافل نبودن از حال همدیگر، بخشش یکدیگر، قرض دادن به هم، محبت بی دریغ به یکدیگر  از شاخصه های شیعیانِ امام زمان وامت حضرت ولی عصر(ع) است.

ره آورد اخبار: حجت الاسلام محسن صادق‌زاده مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب‌ اخت‌الرضا(ع) با اشاره به روایتی از معصوم مبنی براینکه در روز قیامت، هر امتی به نام امام آنها صدا زده می شوند، گفت: در روز حشر، تمامی کسانی که بعد ازامامت امام حسن عسگری(ع) تا قیامت، یار و یاور و همراه حضرت ولی عصر(عج) بودند، به نام اصحاب امام مهدی(عج) شناخته می‌شوند.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب اخت‌الرضا(ع) با تاکید بر فضائل بی‌شمار اصحاب امام زمان(عج) تصریح کرد: این فضیلت به جهت بیشتر شدن آزمون‌ها و فتنه‌ها و سخت‌تر شدن امتحانات آخر الزمان است.

وی تاکید کرد: در روایتی از معصوم آمده است که مقام شیعیان امام زمان(عج) در آخرالزمان از انبیا بنی اسرائیل بالاتر است که این امر هم باعث افتخار است و هم مسئولیت ما را در این دوران سنگین‌تر می‌کند.

حجت الاسلام صادق‌زاده خاطرنشان کرد: در روایتی از امام زمان آمده است« اِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ، وَلا ناسینَ لِذَکْرِکُمْ،..»(  در رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی و اهمال نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده‌ایم که اگر جز این بود، دشواری‌ها و مصیبت‌ها بر شما فرود می‌آمد و دشمنان، شما را ریشه کن می‌نمودند).

وی با اشاره به واژه « لِمُراعاتِکُمْ» در روایت یاد شده، گفت: این درسی است که ما باید از امام زمان(عج) فرا بگیریم و مراعات همدیگر(شیعیان) را بکنیم، امروز مشکلات فراوان ، مردم را در برگرفته است و همه گرفتاری هایی دارند، اما آنچه به عنوان وظیفه از سوی خداوند بر دوش ما نهاده شده است این بوده که ما التیام بخش اطرافیان خود باشیم.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب اخت‌الرضا(ع) بیان کرد: همانگونه که ما انتظار داریم وقتی در زمان گرفتاری به خداوند تمسک می کنیم، خالق هستی بدون نگاه به گناهان، حاجت ما را بدهد، ما نیز باید چشم پوشی کردن از خطاها و نواقص در کمک به دیگران را بیاموزیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس روایتی دیگر از معصومین، بیشترین عاملی که باعث می شود محبت خداوند شامل حال بندگان شود، محبت بندگان به یکدیگر است، همین امر باعث نگاه امام زمان(عج)به شیعیان می‌شود، طعم ایمان در این امر است که کسی را فقط به دلیل خداوند دوست بداریم.

حجت الاسلام صادق‌زاده اظهار کرد: متاسفانه تحمل‌ها در جامعه نسبت به یکدیگر کم است، ریشه اغلب نزاع‌ها، دعواها در سطح جامعه، به دلیل دور شدن از فضیلت «با مهربانی با یکدیگر» رفتار کردن است.

وی با اشاره به اینکه از امام صادق(ع) نقل است که «دین چیزی جز محبت کردن نیست» تصریح کرد: هرگز نباید بپنداریم افرادی که مشکل مالی  و شغلی ندارند، دیگر هیچ معضل دیگری ندارند، بنابراین نباید به ظاهرها قضاوت کرد، جامعه امروز نیازمند محبت کردن به یکدیگر است.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب اخت‌الرضا(ع) یادآور شد: نباید دراین دنیا توقع داشت که فقط خداوند حاجت ما را برآورده سازد، درحالی که خداوند از ما انتظاردارد ما حاجت برادر خود را براورده سازیم، ما باید دریای جوشان محبت باشیم.

وی عنوان کرد: جامعه شیعه باید جامعه برادری و محبت به یکدیگر و دست گیری از همدیگر باشد، به تعبیر معصوم غافل نبودن از حال همدیگر، بخشش یکدیگر، قرض دادن به هم، محبت بی دریغ به یکدیگر  از شاخصه های شیعیانِ امام زمان و امت حضرت ولی عصر(ع) است.

پایان پیام/

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13224 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید