دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-16
کد خبر: 13375 |
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ | ارسال توسط :
784 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان

وزیر آموزش و پرورش گفت: به دنبال این هستیم تا دارندگان مدال یا تندیس طلای المپیاد تفکر و کارآفرینی همانند سایر المپیادها از شرکت در کنکور سراسری معاف شوند.

ره آورد اخبار: رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ره آورد اخبار در اصفهان با بیان اینکه  اولین دوره المپیاد تفکر و کارآفرینی(تکاد) در سال ۱۳۹۸ برگزار شد گفت: المپیاد تفکر و کارآفرینی با هدف پرورش تفکر و مهارت‌های مبتنی بر تفکر و ارزش آفرینی شامل خلاقیت، نوآفرینی و کارآفرینی در دانش‌آموزان راه‌اندازی شده است.

وی توسعه مهارت های نرم دانش‌آموزان به ویژه مهارت تفکر با تأکید بر تفکر حل مسأله، تفکر جانبی و خلاق،تفکر نقادانه و کار تیمی در دانش آموزان را از اهداف کیفی این المپیاد برشمرد و گفت: ترویج مدل­ها و روش­های کارآفرینی و اشتغال مبتنی بر ایده‌های نوآورانه در میان دانش‌آموزان از دیگر اهداف این المپیاد نوپا است.

وی با تاکید بر اینکه این المپیاد علمی به‌دنبال متوجه کردن دانش‌آموزان از سنین پایین به جستجوی راهکارهای نوآورانه برای حل مشکلات است اضافه کرد: دارندگان مدال طلا در المپیادهای ادبی، ریاضی، زیست‌شناسی، شیمی، نجوم و اخترفیزیک، کامپیوتر و فیزیک پس از اخذ دیپلم دوره‌ی متوسطه، از شرکت در کنکور سراسری دانشگاه‌ها در زیرگروه مربوط، معاف بوده و برای ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی انتخابی در زیرگروه مربوط، به دانشگاه مورد نظرشان معرفی می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دارندگان مدال طلای المپیاد تفکر و کارآفرینی تاکنون فاقد امتیاز معافیت از شرکت در کنکور سراسری دانشگاه‌ها بوده‌اند ابراز داشت: به دنبال این هستیم تا بزودی دارندگان مدال یا تندیس طلای کشوری این المپیاد هم از کنکور سراسری معاف شوند.

مراد صحرایی اظهار داشت: کلیه دانش‌آموزان پایۀ دهم و یازدهم تمامی رشته‌ها، اعم از شاخه فنی‌حرفه‌ای و کاردانش و متوسطه نظری شامل علوم انسانی، هنر، علوم تجربی، ریاضی فیزیک و علوم و معارف اسلامی مجاز به شرکت در این المپیاد هستند.

وی همچنین از پیگیری معافیت سربازی برای مدت ۴ سال برای دانش‌آموزان دارای کد اشتغال خبر داد و گفت: در شورای انقلاب فرهنگی به دنبال این هستیم تا دانش‌آموزانی که کد اشتغال دریافت کنند پس از فارغ التحصیلی همچون پذیزفته‌شدگان دانشگاه برای مدت ۴ سال از معافیت استفاده کنند.

پایان پیام/

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13375 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید