جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 13576 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴ | ارسال توسط :
271 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان

همزمان با دهه کرامت خادمیاران رضوی استان اصفهان شمیم کرامت را با اجرای بیش از یک هزار عنوان برنامه و با شعار محوری «با شما سربلندیم» در نصف جهان پراکنده می‌کنند.

ره آورد اخبار: مصطفی حجه فروش، مدیر کانون‌های خدمت رضوی اُستان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه، ویژه برنامه های دهه کرامت ۱۴۰۳ را تشریح کرد و گفت:  هدف مجموعه کانون‌های خدمت رضوی ارتقاء سطح فرهنگی و دینی مردم است که بر همین اساس برنامه‌های مختلفی در دهه کرامت در نظر گرفته شده است که به پویاتر شدن جامعه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در کلان‌شهر اصفهان ۹۰ کانون خدمت رضوی مستقر است، گفت: در کل استان اصفهان ما بیش از ۱۱ هزار خادم یار و یاور رضوی داریم که خانم‌ها حدود ۳۵ درصد این تعداد را تشکیل می‌دهند.

حجه فروش تاکید کرد: با توجه به افزایش کانون‌ها سال گذشته در شبکه خادم یاری رشد بیش از ۱۴۵ درصدی داشتیم و تا برین لحظه بیش از ۱۲۵ هزار گزارش خدمت در سامانه خادم یاری استان ثبت شده است و شبکه خادم یاری استان بیش از ۷۰۰ هزار خدمت مختلف به مردم ارائه داده است.

وی اظهار کرد: ارتقا سطح دینی و فرهنگ مردم جامعه از اهداف اصلی خدمات ما است که خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی برای خوشنودی خدا، امام رضا و مردم برای تأثیرگذاری در مسائل اخلاقی و فرهنگی جامعه انجام می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان ادامه داد: در ایام بیماری کرونا آسیب‌های زیادی به سلامت، اقتصاد و سایر مواردی از این دست به مردم وارد شد که جو جامعه تغییراتی پیدا کرد در همین راستا وظیفه خود دانستیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم؛ از این رو در زمینه‌هایی مختلفی از جمله پزشکی بیش از هزار تخت فراهم شد، تجهیزات مهیا گردید، مشاوره داده شد، در بخش تحصیلی و عقب‌ماندگی‌ها کلاس‌های تقویتی تشکیل شد؛ و سایر مواردی از این قبیل که تأثیرات مؤثری داشت.

سیدمحمد حسین امامی، معاون خادمیاری مدیریت کانون های خدمت رضوی اصفهان نیز درباره برنامه‌های دهه کرامت بیان داشت: این برنامه‌ها از روز ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت با آیین غبارروبی مزار و «تجدید بیعت با شهدا» آغاز می‌شود و سپس با برپائی جشن موسوم به «دختر ماه» در گلستان شهدای اصفهان، ویژه برنامه «جوانان رضوی و مقاومت اسلامی» به مناسبت سالروز اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و برنامه خانوادگی «کوهگشت» خادمیاران در کوه صُفه اصفهان ادامه می‌یابد.

امامی افزود: برپایی نمایشگاه «رواق خدمت» ویژه شب های دهه کرامت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ هر شب در گذر فرهنگی چهارباغ، «کاروان خادمیاران» به مناسبت میلاد امام مهربانی‌ها از میدان انقلاب به سمت میدان امام و ویژه برنامه جشن ولادت امام رضا(ع) همراه با برنامه‌های متنوع و صرف کیک تولد ۸۸ متری از دیگر ویژه برنامه‌های این دهه است که با مشارکت کانون‌های خدمت رضوی و همکاری معاونت‌های فرهنگی مناطق پانزده‌گانه شهرداری در «پاتوق‌های همجوار کانون های خدمت رضوی شهر اصفهان» اجرا می‌شود.

وی افزود: سفره کریمانه، اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها، تجلیل از خادمان مردمی، آزادی هشت زندانی در مرکز استان(طرح ضامن آهو)، پویش نذر امام رضا(ع) (معین الضعفاء) و سفر به مشهد برای زائران محروم، معلول، استثنایی و بیماران خاص، تقدیر از خادمان آل محمد، پخش نوای ملکوت(نوای صلوات خاصه امام رضا(رع) در سطح شهر از دیگر برنامه‌ها در این ایام است.

امامی اضافه کرد: طرح محله کرامت در مناطق شهرداری با ظرفیت هیات‌های مذهبی در قالب «محله کرامت»، طرح نشان عدالت با همکاری سازمان ورزش، طرح «یاد یاران» برای سرکشی به خانواده‌های شهدا، جانباران و ایثارگران و شبکه خادمیاران نیز بخش دیگری از برنامه‌های این دهه توسط کانون خدمتیاران در استان خواهد بود.

دهه کرامت از اول ذی‌القعده برابر با ۳۱ اردیبهشت، گرامیداشت میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) و پایان آن ۱۰ خرداد سالروز ولادت امام رضا(ع) ولادت هشتمین آفتاب سپهر امامت و ولایت امام علی بن موسی الرضا (ع) است.

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13576 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید