دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-16
کد خبر: 13753 |
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹ | ارسال توسط :
442 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان

دانش آموزان شرکت کننده در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با حضور در نمایشگاه هنری صنایع دستی ایران، از نزدیک با مراحل ساخت این صنعت آشنا شدند و در تولید برخی محصولات مشارکت کردند.

ره آورد اخبار: رویداد تجربه محور صنایع دستی به ابتکار اتحادیه صنایع دستی انجام شد و مورد توجه دانش آموزان المپیاد فیزیک قرار گرفت و آنان با اشتیاق و ولع خاصی به قلمزنی، قلمکاری و میناکاری پرداختند و کارهای تهیه شده توسط خودشان را به دیگران نشان داده و احساس خاص و زایدالوصفی در چهره شان موج می‌زند.

مهدی قضاوی، نایب رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: در نمایشگاه هنری صنایع دستی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان نشانه‌های جغرافیایی که به اسم اصفهان ثبت شده است در حاشیه چهارمین المپیاد جهانی فیزیک استفاده شده و توانستیم ۳ رشته شامل پارچه «قلمکار» و «میناکاری» و «کاشی هفت رنگ» را نیز در این نمایشگاه عرضه کنیم و کلیه دانش آموزانی که از ۴۵ تا کشور به اصفهان آمدند با این هنرها آشنا شدند.

وی با تاکید بر اینکه امسال المپیاد جهانی فیزیک همراه با دغدغه‌های هنر و صنایع دستی برگزار شد و اصفهان به عنوان یکی از کانون‌های صنایع دستی توانست با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان در چهارمین المپیاد جهانی فیزیک خوش بدرخشد تصریح کرد: کلیه دانش آموزانی که از ۴۵ کشور به اصفهان آمدند با این هنرها آشنا شدند و نزدیک ۷۰۰نفر از کسانی که دراین المپیاد حضور داشتند از کارگاه های تجربه محور بهره بردند.

در این کارگاه ها اساتید مربوطه با زبان‌ انگلیسی هنر را توضیح و آموزش ابتدایی داده و دانش آموزان به دست خود مشغول به تولید این هنرها شده تا خاطره ی درخشانی از صنایع دستی ایران در ذهنشان ماندگار ‌شود.

وی با اشاره به اینکه احساس شوق، انگیزه و تمایل فراوان این افراد برای تجربه محوری هنر صنایع دستی فراتر از یک احساس معمولی بود و درسه رشته «نقاشی روی مس»، «قلم زنی» و «قلمکار» هر دانش آموزی که در این المپیاد مشارکت داشته بود در این کارگاه‌های تجربه محور به صورت گروهی ا این هنرها آشنا ‌شدند، این افراد پس از آشنایی اولیه خودشان این هنرها را در مقیاس کوچک انجام دادند تا پس از این مراحل دست ساخته خود را به عنوان یادگاری همراه خود به کشورشان ببرند.

قضاوی با اشاره به ضعف تبلیغات صحیح صنایع دستی ایران در سطح دنیا این اقدام را تبلیغات خوبی برای صنایع دستی اصفهان برشمرد و ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت کنندگان المپیاد جهانی فیزیک از نوابغ کشورهای دنیا هستند می‌تواند مبلغ‌های خوبی برای صنایع دستی ایران و اصفهان باشند.

وی متذکر شد: این افراد در غرفه‌ای دیگر با هنر فرش ایرانی آشنا شده  و این عکس را در صفحه‌های شخصی خودشان در فضاهای مجازی به اشتراک گذاشتند که تبلیغات خوبی بذای فرش ایرانی رقم خورد.

اصفهان میزبان پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با حضور ۱۹۸ شرکت‌کننده از ۴۶ کشور است.

این نمایشگاه که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی و اتحادیه صنایع دستی اصفهان با هدف آشنایی مخاطبان جهانی با فرهنگ و هنر اصیلِ کشورمان در سالن شهید آوینی این دانشگاه تا ششم مردادماه، میزبان علاقمندان است.

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13753 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید