جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
کد خبر: 12952 |
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۳۹ | ارسال توسط :
87 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان

هتل عمارت شهسواران طعم خوش اصفهان کهن و مدرن را با زیبایی های تاریخی و رنگی خود برای میهمانان خاطره انگیز و جاودانه می‌کند.

ره آورد اخبار: هتل  عمارت شهسواران داستان‌ هنر و زیبایی را در جسم سنگی، چوبی و شیشه ای خود جاودانه می‌کند تا خاطره ای شیرین و دلچسب را در یاد میهمانان ثبت  کند که با مرور آن خیال و رویای شگفت انگیزی در خاطرشان دوباره جان بگیرد.

خبرنگاران اصفهان به همت اداره گردشگری شهرداری اصفهان از این عمارت تاریخی بازدید کردند، با ما همراه شوید تا روایتی خوش و جذاب از این عمارت را در میان شهر گنبدهای فیروزه ای بیابید.

هتل عمارت شهسواران در خیابان حکیم و در کوچه بازار خیابان عبدالرزاق پنهان شده است که گردشگران و میهمانان می‌توانند با تماشا و اقامت در این عمارت شگفت‌انگیز، تجربه منحصر‌به‌فردی کسب کنند.

بوتیک هتل شهسواران عمارتی از عهد قاجار با قدمتی نزدیک به ۱۵۰ سال یادگاری از حاج محمد حسین کازرونی تاجر و کارآفرین برجسته و نامدار شهر اصفهان است که در سال ۱۳۹۸ با تلاش مهدی شهسواریان این عمارت خریداری شد و با هدف تبدیل آن به بوتیک هتل با رعایت اصول طراحی و مهندسی در مرمت و بازسازی این بنای منحصر به فرد و با توجه به استانداردهای هتل داری و با کمک اساتید و کارشناسان هنر مرمت در احیای این بنا همت گماشت.

حفظ کالبد اصلی بنا و کاربری سابق آنها از جمله شاه‌نشین، حوضخانه، شازده، سرداب، مطبخ و دیگر فضاهای بنا با تزیینات ویژه همچون فرش‌های نفیس دستباف، پرده‌ها،رانر و کوسن‌های قلمکار اختصاصی و لوسترهای فاخر به همراه امکانات مدرن از قبیل لاندری، پارکینگ اختصاصی، کافی شاپ، رستوران ،سیستم های مدرن سرمایش و گرمایش تجربه متفاوت از اقامت را برای میهمانان رقم می‌زند.

۱۱ اتاق این عمارت هر کدام داستان و روایتی مخصوص به خود دارد که هر میهمانی را به عمق داستان خود می‌برد.

مجلل‌ترین اتاق مجموعه اتاق تاجداران یا شاه نشین است که هفت دری یا اورسی آن چوب‌های قدیمی قاجاری و شیشه‌های رنگی آلمانی ساخته شده و به همان شکل اولیه و به صورت دست نخورده بر روی اتاق کار گذاشته شده‌اند اتاق شاه نشین عمارت واقعا زیباست. به نحو عجیبی انسان را محصور زیبایی اش می کند. شومینه بسیار زیبایی در این اتاق قرار دارد که گچبری‌ها و رنگ‌هایش متعلق به دوره قاجار است و هیچ دخل و تصرفی در آن انجام نشده است.

اتاق آینه داران چشم اندازی بسیار زیبا رو به حیاط هتل است که دو پنجره قدی آن به حیاط مشرف است و می توان از زیبایی های حیلط عمارت بهره برد.

ظرفیت پذیرش ۳۳ نفر مهمان مقیم در بخش اقامت ۱۱۰ نفر مهمان در بخش کافی شاپ و رستوران از قابلیت‌های عمارت است

قرار گرفتن در بافت مرکزی شهر اصفهان به نحوی است که میهمانان با حدود ۱۰ دقیقه پیاده‌روی به میدان نقش جهان بازارهای قدیم شهر مسجد جامع عتیق عالی قاپو و اکثر مناطق گردشگری شهر دسترسی دارند نزدیک بودن به خط مترو ترمینال مسافربری و بازار فرش اصفهان از دیگر مزیت‌های موقعیت مکانی عمارت شهسواران است.

پایان پیام/

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 12952 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید