جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
کد خبر: 12986 |
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶ | ارسال توسط :
50 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان با اشاره به فعالیت قرارگاه تعالی جمعیت و خانواده در دانشگاه گفت: از ظرفیت‌های مختلف دانشگاه در این زمینه استفاده شده است.

ره آورد اخبار: حجت الاسلام مهدی مستاجران، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان با اشاره به همیاری و همکاری های دانشگاه اصفهان با دانشجویان برای تشویق به ازدواج و جوانی جمعیت گفت: به تازگی سایت همرسان در استان راه اندازی شده است که دانشگاه های دیگر را نیز پوشش می دهد و دانشجویان با ثبت نام در این سایت برای بافتن زوج مناسب توسط کارشاسان و مشاوران معرفی و بررسی می شوند.

وی با بیان اینکه با دعوت از دانشجویانی که هم کفو هستند و شرایط ازدواج با هم را دارند با خانواده هایشان صحبت می شود و زمینه ازدواج آنان فراهم می شود افزود: علی رغم اینکه هنوز راه اندازی این سایت اعلام عمومی نشده ولی تا کنون ۲۰۰ نفر ثبت نام کرده اند تا مشاوره ازدواج به آنان داده شود و به سمت تشکیل خانواده سوق داده شدند.

مستاجران با بیان اینکه دقت های لازم شده است تا ازدواج هایی انجام شود که  پایدار و با کمترین آسیب در آینده باشد اظهار داشت: مشاوره در زمینه هدایت شغلی برای انتخاب شغل به دانشجویان داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: اساتید راهنمایی که طبق قانون دانشجوی متاهل و یا باردار و دارای فرزند کمتر از ۶ سال دارند باید با دانشجو با شرایط ویژه همکاری کنند تا  امکان استفاده از مساعدت هایی از قبیل مرخصی و فرصت نحصیلی برای آنان فراهم شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان تشکیل شورای سیاستگذاری اشتغال در دانشگاه را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده دانست و افزود: ۸۰ فعالیت در قالب فعالیت های انجمن های علمی در این خصوص انجام شده است.

حجت الاسلام مستأجران با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در دانشگاه متذکر شد: در این اردوها از مکان های مختلف بازدید صورت می‌گیرد و بسترهای لازم برای انتخاب شغل و اشتغال دانشجویان فراهم می‌شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان با اشاره به فعالیت قرارگاه تعالی جمعیت و تعالی خانواده در دانشگاه یادآور شد:  مجموعه دستگاه های دانشگاه در این قرارگاه تقسیم کار کرده اند و هر کدام مسوولیتی در حوزه دانشجویی، اساتید و کارکنان را بر عهده دارند.

وی پرداخت وام رفاهی به دانشجویان متاهل، دانشجویان نخبه متاهل،  وام مساعده و مسکن را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای طرح جوانی جمعیت در دانشگاه اصفهان عنوان کرد. انتهای پیام/

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 12986 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید