جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
کد خبر: 12993 |
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴ | ارسال توسط :
43 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه باید در دو حوزه جامعه محوری و نیازمحوری معطوف به مشکلات جامعه و همچنین تجاری‌سازی بر اساس ایده تا ثروت تحول یابد.

ره آورد اخبار: حسین هرسیج پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه‌ها از ابتدای فعالیت مسئله محور نبودند و مشکلی از مشکلات جامعه را حل نمی‌کردند و حتی خود مشکلی مثل فارغ التحصیلان بیکار را به جامعه اضافه می‌کردند گفت: سیاست‌های اشتباه افزایش کمی دانشگاه‌های مختلف باعث شد بیش از ۲هزار موسسه آموزش عالی در سطح کشور و ۲۰۰ دانشگاه در استان اصفهان فعال باشد بطوریکه کشوری مثل چین با جمعیت بالا نیز این تعداد دانشگاه ندارد.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه دوران فنس کشی دور دانشگاه و جدایی دانشگاه از جامعه به پایان رسیده است تاکید کرد: دانشگاه باید در دو حوزه جامعه محوری و نیازمحوری معطوف به مشکلات جامعه همچنین تجاری‌سازی بر اساس ایده تا ثروت تحول پیدا کند و حتی در فضای مجازی برای خودمان برنامه داریم ولی برای کسانی که گره فکری دارند برنامه‌ای نداریم باید کاری کنیم که جوانان ما احساس هویت و عزت کنند زیرا در این زمینه تاکنون غفلت و کم کاری داشته‌ایم.

وی با تاکید بر ضرورت تحول در آموزش عالی گفت: تمدن سازی و احساس هویت ایرانی و اسلامی داشتن با زور اجبار و درگیری حاصل نمی‌شود باید جلسات اقناعی و فرهنگی در دانشگاه ‌ها برگزار شود.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به ضعف دیپلماسی علمی دانشگاه‌ها طی سال‌های گذشته اظهار داشت: دانشگاه‌های ایران نه تنها با کشورهایی که از لحاظ سیاسی رابطه خوبی دارد غریبه هستند بلکه با بسیاری از دانشگا‌ه‌ها نیز رروابط علمی ندارند ما باید ضمن حفظ استقلال ارتباط تنگاتنگ با سراسر دنیا داشته باشیم.

تاسیس دانشکده علوم و فنون راهبردی در آینده نزدیک

وی با اشاره به تاسیس دانشکده علوم و فنون راهبردی در آینده نزدیک تصریح کرد: تاکنون ۲۵۰ دانشجوی رابط صنایع که حقوق نیز دریافت می‌کنند در زمان دانشجویی و به صورت نیاز محور معرفی شدند و به زودی صنایع خلاق فرهنگی و نرم با مرجعیت دانشگاه اصفهان از شهرک علمی تحقیقاتی به دانشگاه اصفهان منتقل می‌شود.

هرسیج هزینه تحصیل یک دانشجو در سال را معادل ۱۰۰ هزار دلار عنوان و تصریح کرد: در طول دوره تحصیل این هزینه‌ها از جیب مردم پرداخت می‌شود بنابراین دانشگاه باید برای دستیابی به اهداف جامعه محور و تحول ساز برنامه داشته باشد

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه سیاست کنونی تجمیع دانشگاه‌ها است و بر اساس قانون دانشگاه اصفهان به عنوان معین و نظارت کننده بر سایر دانشگاه‌های استان است خاطرنشان کرد: تاکنون به دلیل سیاست‌های بالادستی از اجرای این امر جلوگیری شده است و یکی از موانع نمایندگان مجلس هستند زیرا یا خود فارغ التحصیل این مراکز آموزش عالی هستند و یا در تاسیس و منافع این مراکز صاحب منفعت می‌باشند.

آموزش عالی نیاز به جراحی دارد

وی با تاکید بر اینکه آموزش عالی نیاز به جراحی دارد و باید مراکز آموزش عالی که در ارزیابی رتبه مناسب کسب نمی‌کنند حذف شوند گفت: از نظر قانون در این زمینه مشکلی نداریم ولی در اجرای قانون به دلیل فشارهای بیرونی با مشکل مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه مشارکت اجتماعی و سیاسی در کشور کاهش یافته و این امر به دانشگاه‌ها نیز کشیده شده است، گفت: اکثر افرادی که امروز در دانشگاه‌ها هستند صرفاً فعالیت علمی دارند و مسئولیت اجتماعی نادیده گرفته می‌شود و از این پس در آئین‌نامه ارتقا برای مسئولیت اجتماعی نیز ارزش‌گذاری  درنظر گرفته شود. انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 12993 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید