پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 13313 |
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۳ | ارسال توسط :
817 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان

یک شرکت فناور موفق شده با تولید انواع کودهای کشاورزی برای تامین مواد غذایی مورد نیاز گیاهان در این صنعت، علاوه بر افزایش بازدهی محصولات، بازارپسندی آن‌ها را افزایش و از این طریق به افزایش درآمد کشاورزان کمک کند.

ره آورد اخبار: بهبود و افزایش بهره‌وری کشاورزی نتیجه انتقال از نظامهای تولید منبع محور به نظام‌های تولید دانش بنیان است.کشاورزی دانش بنیان، علاوه بر استفاده از تجارب متعدد علمی و فناوری، نیازمند در دست داشتن استانداردها و دانش فرآیندی است.

اقتصاد عصر حاضر برای عبور از چالشهای کنونی، بر اقتصاد و تولید دانشبنیان تأکید کرده که در آن با اتکا به منابع انسانی فرهیخته و استفاده از فناوریهای نوین به عنوان اصلیترین عوامل ایجاد ثروت به اقتصادی کردن تولید و خلق مزیت رقابتی توجه مینماید.

صنعت کشاورزی به دلیل نقش مهمی که در تامین امنیت غذایی دارد بسیار حائز اهمیت و حساس است. محدودیت‌های موجود در این صنعت نظیر وسعت زمین‌های کشاورزی و لزوم کیفیت محصولات کشاورزی، بهره‌وری بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

یکی از عوامل مهم در بهره‌وری این صنعت، استفاده از کود و افزودنی‌های مخصوص است. در همین راستا یک شرکت فناور اقدام به تولید انواع کودهای کشاورزی برای رفع نیازهای غذایی گیاهان کرده است. البته این شرکت خدمات تخصصی برای رفع آلودگی آب و خاک نیز ارائه می‌دهد و در این حوزه شریک راهبردی دانشگاه کپنهاگ دانمارک نیز محسوب می‌شود.

مدیرعامل این شرکت فناور، در همین خصوص اظهار کرد: محصولات شرکت به طور کلی در سه گروه قرار می‌گیرد  و برای رفع نیاز غذایی گیاه در بخش های مختلف کشاورزی نظیر باغات زراعت و گلخانه ها استفاده می‌شود. کارکنان این شرکت از فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور هستند و در نتیجه فعالیت خود، تاکنون برای حدود ۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.

وی افزود: اگرچه قیمت محصولات این شرکت نسبت به نمونه‌های خارجی تنها حدود ۲۵ درصد ارزان‌تر است اما خدمات و اثرگذاری به مراتب بیشتری دارد. برای مثال کارشناسان منطقه‌ای در نقاط مختلف کشور مستقر شده که مشتریان را از نظر اطلاعاتی و شیوه درست مصرف محصول یا نیازهای آتی کشاورزان، حمایت می‌کنند و بنابراین رضایت مشتریان از ما بسیار بالاست.

مدیرعامل این شرکت فناور درباره محصولات این شرکت نیز گفت: ۳۵ نوع محصول تولیدی شرکت، درسه گروه اصلی کودهای جامد، مایع و کود-سم‌ها طبقه‌بندی می‌شود. دسته اول کودهای جامد کشاورزی است که با عنوان آمینو زر تولید و برای مصرف خاکی قبل از کشت و تقویت بنیه اصلی گیاه مصرف می‌شود.

مدیرعامل این شرکت فناور اظهار کرد: دسته دوم کودها و محرک‌های سریع الجذب کشاورزی (مایع) معولا مکمل‌‌های کشاورزی نظیر ویتامین‌ها و آمینواسیدهای مورد نیاز گیاه را در خود دارد. تمرکز اصلی این شرکت بر تولید کودهای کشاورزی مایع بوده و محصولات مختلفی هم در این حوزه تولید شده است. این محصولات باید به سرعت تاثیر خود را روی گیاه نشان دهد در غیر این صورت از بازار حذف خواهد شد. کشاورزان یا باغداران نیز به دلیل قیمت بالای این نوع کودها طرفدار اثرگذاری زودهنگام آن هستند. یکی از نتایج استفاده از این دسته کودها، افزایش سایز محصولات یا رنگدهی است. برای مثال سیب‌های زرد اگر لکه قرمزی داشته باشد (لپ قرمزی) بازارپسندی بیشتری دارند؛ استفاده از این کودها می‌تواند این تغییر را در محصول ایجاد کند و یا استحکام بیشتری به بافت میوه بدهد.

او افزود: دسته سوم محصولات شرکت هم کود-سم‌ها هستند. سم‌های کشاورزی معمولا پایه‌های آلی و شیمایی دارند اما این شرکت با استفاده از ترکیبات اکولوژیک و بیولوژیک کودسم‌هایی را تولید کرده که برای بعضی از مشکلات آفت، بیماری یا مشکلات تغییرات جوی، می‌تواند در گیاه مقاومت ایجاد کند. بعضی از کودسم‌های شرکت، انحصاری و تحت برند بیوآمینوپالیس فروخته می‌شود. کودسم‌های مورد نیاز برای ایجاد مقاومت یا از بین بردن پسیل پسته که پیشتر از طریق کودهای بین‌المللی مومنتوم با قیمت چندین میلیون تومانی، در این شرکت با قیمت‌های حوالی ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر لیتر تولید و عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی تمامی محصولات این شرکت بر اساس نیاز مشتری تولید می‌‌شود و به همین دلیل موفق شده طی دو دهه فعالیت خود را با موفقیت ادامه دهد.

پایان پیام/

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13313 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید