پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 13416 |
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹ | ارسال توسط :
1250 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان

فراخوان سومین جشنواره ملی شعر «حضرت مادر» از امروز در اصفهان آغاز شد و تا ولادت حضرت زهرا(س) ادامه دارد.

ره آورد اخبار: حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول احمدیان از برگزاری سومین کنگره ملی شعر “حضرت مادر” خبر داد و  با بیان اینکه شعر و بیان از جلوه‌های معجزات الهی هستند، اظهار داشت: شعر مسئولیت و وظیفه سنگینی به عهده دارد تا بتواند در قبال تعهد خود در علم خلقت منجر به ارتقا سطح زندگی افراد شود.

وی با بیان اینکه مفهوم زن و مادر از مه‌مترین ارکان جامعه است که می‌تواند نقش‌های مختلفی را داشته باشد تصریح کرد: مهمترین نقش یک زن، نقش مادری و مولد بودن و تربیت نسل آینده است و در این جشنواره با ابزار شعر و هنر به نقش مادر و بویژه حضرت زهرا (س) و مادر امام زمان (عج) بپردازیم.

حجت‌الاسلام احمدیان با اشاره به اهمیت ابزار رسانه و هنر اظهار داشت: در فرهنگ ایرانی اسلامی ثروت ملی محسوب می شود و برای اعتلای جایگاه فرهنگ ایرانی اسلامی استفاده کنیم

وی متذکر شد: کنگره ملی شعر حضرت مادر در سال ۱۴۰۰ توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان شکل گرفت و در سال نخست ۹۰ شاعر از سراسر کشور در این رویداد شرکت کردند و حدود ۴۰۰ اثر را دریافت کردیم که گزیده آنها سال گذشته به صورت کتاب منتشر شد؛ همچنین سال گذشته حدود ۷۰۰ اثر از ۱۵۰ شاعر به دبیرخانه کنگره رسید که از گزیده این آثار در مراسم اختتامیه کنگره امسال رونمایی خواهد شد.

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: کنگره ملی شعر حضرت مادر با سه رویکرد مادر، حضرت زهرا(س) و نگاه ویژه به مقام حضرت” نرجس خاتون” مادر امام زمان(عج) برگزار می‌شود؛ فراخوان کنگره از امروز منتشر و مراسم اختتامیه هم‌زمان با ولادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد و زمان کافی برای دریافت و داوری آثار را داریم.

احمدیان گفت: در این کنگره به صورت ویژه از شاعر آئینی کشور عباس شاه‌زیدی معروف به خروش اصفهانی که نعمت اصفهان هستند، تجلیل می‌شود.

پایان پیام/

 

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13416 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید