پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 13453 |
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۶:۱۴ | ارسال توسط :
698 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان

هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی ایران اکثرا خانه‌ها و کاروانسراهای سنتی و تاریخی هستند که بازسازی و نوسازی شده‌اند، عمارت گل آرا واقع در خیابان هاتف از جمله این اقامتگاه‌های سنتی است که تجربه‌ای زیبا و به یاد ماندنی از یک سفر را برای گردشگران رقم می زند.

ره آورد اخبار: اقامتگاه های سنتی و تاریخی ایران به سبب معماری و سبک پذیرایی که دارند نمادی از تاریخ و فرهنگ ایرانی می‌باشند. هتل‌های سنتی ایران یکی از پرطرفدارترین اقامتگاه‌ها در میان گردشگران داخلی و خارجی هستند.

این اقامتگاه‌های سنتی به دلیل حس نوستالژیکی که در گردشگران خصوصاً گردشگران داخلی ایجاد می‌کنند، تداعی‌کننده خاطرات خوش برای آنان هستند. همچنین گردشگران خارجی با اقامت در هتل‌های سنتی درک بالاتری از سبک زندگی و فرهنگ مردم ایران پیدا می‌کنند.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی ایران اکثرا خانه‌ها و کاروانسراهای سنتی و تاریخی هستند که بازسازی و نوسازی شده‌اند، عمارت گل آرا واقع در خیابان هاتف، انتهای کوچه مشیر-یخچال از جمله این اقامتگاه ‌های سنتی است که تجربه‌ای زیبا و به یاد ماندنی از یک سفر را برای گردشگران رقم می زند.

به همت اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان جمعی از اصحاب رسانه اصفهان از هتل سنتی گل آرا بازدید کردند که ساختمان آن جواهری به جا مانده از معماری دوران قاجار  است.

هر اتاق منحصر به فرد بوده و داستان خود را روایت می کند، حیاط، حوض لاجوردی و یا بام ساختمان که نوشگاه این اقامتگاه است و فضای دلنشین، آرامبخش و سنتی این هتل سالهای دور را با خاطرات شیرین قدیم تداعی می کند.

گچ بری ها و کاربندی ها زیبای بنا هنوز پابرجا است و منظره چشم نوازی را به وجود آورده‌اند. پنج دری و سه دری های قرینه و حوض وسط حیاط  و پشت بام سبز فضای کم نظیری را به وجود آورده است.

مریم صادق نژاد، مدیرخانه گل آرا در جمع خبرنگاران گفت: خانه گل آرا با مساحت ۴۲۰ مترمربع دارای ۹ اتاق و یک شاه نشین در دو طبقه در کوچه یخچال همجوار با خانه مشیرالدوله مرمت و بازسازی شده و هم اکنون جز اقامتگاه های سنتی اصفهان می باشد.

وی گفت: محوطه ی هتل با وجود گل های شمعدانی و تزینات سنتیزیبا فضایی سرشار از صمیمیت و دوستی را ایجاد کرده است و با این که اتاق های هتل سنتی هستند اما به لوازم مدرنی تجهیز شده‌اند.

وی افزود: در اصفهان خانه‌ها و فضاهای خوبی وجود دارد که با بازسازی و بهسازی می‌تواند به مکانی دنج برای اقامت گردشگران تبدیل و با حمایت ازسرمایه‌گذاران می‌توانیم  ضمن حفظ، بازسازی و احیای این میراث های ملی اقدامات خوبی انجام دهیم.

این بانوی دغدغه مند شیرازی ایراز امیدواری کرد با همکاری مسئولین مربوط و رفع موانع دست و پاگیر می توان این فرصت را به بخش خصوصی داد تا در زمینه مرمت و بازسازی این گنجینه های ارزشمند و جذب سرمایه های راکد اقدامات موثری انجام داده و آنها را برای نسل های آینده به یادگار بگذاریم .

پایان پیام/

منبع خبر «» است و پایگاه خبری ره آورد اخبار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 13453 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره    پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه خبری ره آورد اخبار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری ره آورد اخبار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید