رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان پس از تجمع رانندگان شرکت مخابرات منطقه اصفهان در محل مرکز تلفن فیض که خواهان برقراری بیمه خود شده بودند گفت: با مذاکره بهترین شیوهای که رضایت اکثریت رانندگان را به همراه داشته باشد را حاصل میکنیم.
ره آورد اخبار: شرکت مخابرات ایران، هراز گاهی با اجرای دستورالعمل های عجیب و جدید، علاوه بر پیش کسوتان و کارکنان خود را شگفت زده میکند.
طیق گفته برخی از این تجمع کنندگان شرکت مخابرات اصفهان این بار رانندگان خود را که بعضا با سوابق بالای ۲۰ سال فعالیت کرده و از طریق شرکت پیمانکاری طاها که سهامدار آن مخابرات ایران و کارکنان مخابرات اصفهان می باشند را ناراضی کرده و بیمه آنان را قطع نموده است.
به گفته این افراد کار این رانندگان در زمره مشاغل سخت و پرخطر می باشد و ناراضی نمودن آنها بدین شیوه( عدم پرداخت بیمه بعد از ۲۰ سال) جای سوال داشته و بسیار تامل برانگیز است!
محمد جواد برمکی، رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان درهمین رابط در پاسخ به خبرنگار ما گفت : بیمه رانندگان قطع نیست و طبق قانون کار هر فرد مشغول به کاری باید بیمه داشته باشد.
موضوع به این صورت است که بیمه قطع نشده و طبق قانون کار تمام کارگران باید بیمه باشند و این بیمه شدن به روش های مختلف است که کارفرما بیمه می کند و یکی از این روش ها این است که کارفرما کارگز را بیمه میکند و مبلغ بیمه را روی حقالزحمه کارگر لحاظ می کند و خودش پرداخت میکند و در حالتی دیگر فرد کارگر مبلغ بیمه را دریافت میکند و خود بیمه را پرداخت میکند و روشها و درصدهای مختلف دیگری وجود دارد.
پیشنهاد فعلی که برای رانندگان درحصوص بیمه بوده مورد پسند برخی رانندگان نبوده و بعضی از همکاران نقلیه مورد تائیدشان نبود که باید مذاکره و بررسی شود.
برمکی در خصوص قرارداد پیمانکاری جدید طاها با رانندگان گفت: این شرایط با پیشنهاد جدید در حال بررسی است و حوزه معاونت مالی و تدارکات نقلیه در حال صحبت و مذاکره هستند تا بهترین شیوهای که رضایت اکثریت رانندگان را به همراه داشته باشد را حاصل کنند.
وی با اشاره به اینکه حدمات این افراد در خوزه سازمانی ادامه دارد افزود: تجمعی صورت نگرفته و همکاران ما رضایت کامل ندارند و درپی حل این مشکل هستیم.